Frequently asked questions - Často kladené otázky
Z čoho je vyrobené nákladné diskové koleso?
Nákladné diskové kolesá sa vyrábajú tvarovaním z oceľových plechov, pričom ich rozmerovú a tvarovú presnosť zabezpečujú CNC – ovládané stroje.
Aká je kvalita vašich diskových kolies?
Kvalita
nákladných diskov je určená s elaborátmi vypracovanými pomocí techniky CAD / počítačom podporovanou konštrukciou/, spoľahlivými surovinami a kontrolou kvality /QC/. Výsledkom spoločného pôsobenia týchto činiteľov je spoľahlivý finálny produkt.
Bezdušové disky sú vyrobené podľa platných európskych noriem, v súlade s technickými parametrami pneumatík a diskov. Majú certifikát TÜV Bayern.
Diskové kolesa sú v ponuke len po dôkladných skúškach kvality a ich kvalita je riadená nepretržitým kontrolným systémom.
Ako správne vyšpecifikovať disky na nákladné automobily, autobusy, prívesy a návesy?
Nákladný disk sa nedá vyšpecifikovať podľa typu a roku výroby vozidla. K tomu, aby sme Vám presne určili, aký disk potrebujete na vaše vozidlo, musíme poznať tieto údaje:
rozmer disku,
hĺbka zálisu,
priemer stredového otvoru,
priemer rozteče,
počet a typ otvoru na skrutky.
Na našej webovej stránke nájdete užitočnú pomôcku – vyhľadávač diskových kolies - čo Vám pomôže vo výbere a diskových kolies.
Ktoré parametre diskov je nutné uvádzať pri objednávke?
Pokiaľ nepoznáte výrobné číslo našich diskových kolies, tak nám pomôže ak uvediete čo najviac parametrov o diskoch: rozmer disku, hĺbka zálisu, priemer stredového otvoru, priemer rozteče, počet a typ otvorov na skrutky.
Akú pneumatiku použiť na disk určitého rozmeru?
Na každé diskové koleso Vám doporučujeme rozmery pneumatík. Na túto otázku radi odpovieme telefonicky, ale nájdete odpoveď i na našich stránkach v spomenutom vyhľadávači, ale aj pri sortimente diskov, kde sú priradené pneumatiky k jednotlivým rozmerom.
Čo je ET disku ?
Jedná sa o tzv.
„zális“ alebo „ET“ ( z nemčiny Einpresstiefe). Je to vzdialenosť medzi rovinou prechádzajúcou stredom disku a rovinou dosadajúcej plochy disku. Udáva sa v milimetroch. Tento rozmer je veľmi dôležitý, pretože je rozhodujúci pre uloženie kolesa na náprave vozidla. Môže nadobúdať kladné aj záporné hodnoty. Čím väčšia je záporná hodnota ET, tým viac koleso vystupuje z blatníka.
Pre každé vozidlo existujú predpísané, resp. odporúčané hodnoty ET a tieto treba dodržiavať, aby nedochádzalo ku kontaktu pneumatiky s lemom blatníka (v prípade nízkeho ET) alebo ku kontaktu napr. liateho kolesa so súčasťami nápravy vozidla v prípade príliš vysokého ET. Zároveň môže dôjsť k zhoršeniu jazdných vlastností vozidla.
Ako interpretovať označenie typov otvorov disku ?
Každý znak v označení EUWA má dôležitú vypovedaciu schopnosť. Nasledujúca schéma podrobne rozpisuje jednotlivé alternatívy typov otvorov.
Aké sú spôsoby stredenia?
Nákladné diskové koleso môže byť podľa upínania a prevedenia nasledovné:
1/ Stredené na
skrutkové otvory – označenie BZ
2/ Stredené na
stredný otvor kolesa – označenie MZ
3/
Kombinácia oboch – označenie BMZ
Ako sú disky balené?
Diskové kolesá sú umiestnené na palete, priložené s papierom a zabalené s fóliou. Balené sú po 12 ks a niektoré typy po 16 ks.
Zaisťujete prepravu diskov?
Naša firma zaisťuje prepravu diskov prostredníctvom kuriérskej firmy, ktorá Vám tovar doručí na Vami určené miesto a vo Vami stanovenej dobe. Cena za prepravu je závislá na váhe prepravovaného tovaru a PSČ (dôležité sú prvé 2 čísla PSČ) miesta doručenia. Pred odoslaním zásielky Vám zadáme cenu prepravy a tovaru zvlášť.
Cenník prepravy je uvedený nižšie. Ceny sú uvedené v eurách bez DPH. Tento cenník platí pre doručenie tovaru do 48 hod. V prípade že tovar potrebujete dodať urýchlene, t.j. 24 hodín, ceny sa navýšia o 10 %.
Hmotnosť v kg |
81-85, 90, 92, 93 |
01-03, 91, 94-96, 99 |
04, 05, 97, 98 |
06, 07, 08, 09 |
15 |
7,6 |
8,5 |
9,4 |
10,3 |
30 |
7,7 |
9,5 |
13,2 |
14,5 |
50 |
8,5 |
11,2 |
14 |
17 |
75 |
9 |
12 |
15,5 |
17,5 |
100 |
10 |
13 |
16 |
19,5 |
150 |
10,5 |
18 |
22 |
27 |
200 |
14 |
22 |
28 |
32 |
250 |
16 |
25 |
31 |
36 |
300 |
19 |
28 |
35 |
40 |
400 |
22 |
33 |
42 |
48 |
500 |
26 |
37 |
48 |
57 |
600 |
33 |
44,9 |
57 |
67,2 |
700 |
36,1 |
49,1 |
62,6 |
74,4 |
800 |
41,6 |
55,6 |
70,8 |
84 |
1000 |
51,6 |
63,9 |
81,5 |
97,2 |
1500 |
63,6 |
80,9 |
103,5 |
123,8 |
2000 |
76 |
98,8 |
127,4 |
152,6 |
2500 |
94,8 |
122,5 |
157,3 |
188,1 |
3000 |
113,6 |
146,3 |
187,2 |
223,6 |
Akú údržbu potrebujú diskové kolesá?
Kolo je citlivou záležitosťou z hľadiska bezpečnosti. V záujme predĺženia životnosti diskov a zachovania bezpečnosti výrobkov, doporučujeme:
1/ Po demontáži, alebo výmene kolesa vždy skontrolujte po 50 kilometroch jazdy závrtné skrutky a upínacie matice. Kontrolu opakujte v pravidelných intervaloch.
2/ Pri montáži kolesa musí byť dosedacia plocha bez nečistôt. Závrtné skrutky a upínacie matice musia byť správne zatiahnuté.
3/ Pri kontrole tlaku vzduchu v pneumatike skontrolujte kolo ako celok, či nedošlo k
deformácii alebo k prasknutí diskového kolesa. Pokiaľ áno, vypusťte vzduch z pneumatiky skôr než začnete demontovať kolo z vozidla.
4/ Poškodenú farbu alebo hrdzavé škvrny opravte skôr než korózia zníž pevnosť celku.
Aká je záruka a záručné podmienky na Vami ponúkaný tovar?
Práva a zodpovednosti za chyby sa uplatňujú spôsobom upraveným obchodným zákonníkom. Záruka je u nás podľa zákona minimálne 24 mesiacov. Naša firma poskytuje záruku na chyby materiálu a výrobné chyby, ale nezodpovedá za škody a vzniklé defekty, haváriami a nesprávnou manipuláciou.
Vyváženie kolies ?
Nevyvážené
diskové koleso ovplyvňuje ovládateľnosť vozidla a tým aj bezpečnosť. Ak sú kolesá na vozidle vyvážené, znižuje sa opotrebenie pneumatík, predlžuje sa ich životnosť, a tým sa znižujú aj náklady na prevádzku automobilu. V neposlednej rade má vyváženie kolies vplyv na spotrebu pohonných hmôt, keďže sa znižuje valivý odpor pneumatík a predlžuje sa životnosť tlmičov pérovania, riadenia a kolesových ložísk.
Používať rozširovacie podložky ?
Používanie týchto podložiek neodporúčame. Jedná sa o veľmi obľúbený prvok, pres tože nie sú schválené pre prevádzku. Majú predovšetkým optický efekt tým, že dokážu skvele „vytiahnuť“ koleso von z blatníka. Okrem „priechodných“ podložiek, ktoré rozchod iba rozširujú, existujú aj podložky, ktorými je možné meniť rozteče skrutiek, a teda dovolia použitie diskov s inou roztečou. Pri použití príliš širokých podložiek začína dochádzať k nadmernému silovému namáhaniu závesov kolies, najmä ložísk. Okrem toho sa menia „pákové“ pomery, čo ovplyvňuje chovanie pruženia, tlmičov a silu v riadení.
Máte ďalšie otázky?
Ak ste v nami ponúkaných najčastejších otázkach (FAQ) nenašli tú svoju, napíšte a pošlite pošlite nám na mailovú adresu:
remkol@real-net.sk.